Jajko zawsze dobrym pomysłem



 





Pewnie czasem nie masz pomysłu na to co zjeść? Wstajesz głodny z samego rana, otwierasz lodówkę i masz ochotę na wszystko po kolei co wpadnie ci w ręce; kawałek serka żółtego, a może plasterek wędliny, który wędruje od razu do naszego żołądka. 
No wszystko po trochu, ale nic konkretnego.

Jeśli tak właśnie wygląda twój poranek - lub wieczór w porze kolacji - postaw na jajka!

Jajka zawsze dobrym pomysłem a można zrobić z nich naprawdę dużo propozycji na śniadanie (lub kolację); na miękko, na twardo, omlet, jajecznica, grzybek (sadzone), jajko w koszulce,

Niegdyś uważane za sprawce wysokiego cholesterolu we krwi. Pod względem składu aminokwasów, jaja są najdoskonalszym skarbcem wartości odżywczych produktem, pochodzenia zwierzęcego. 



Według dietetyków powinno się spożyć 4-5 jaj tygodniowo. Jednak trzeba pamiętać, że to ile możemy zjeść zależy od naszego stanu zdrowia. 
W przypadku osób z podwyższonym poziomem cholesterolu, cierpiących na cukrzycę lub choroby układu krążenia, powinny one zjeść 1-2 jajka tygodniowo.

Ograniczenia dotyczą w zasadzie tylko żółtka. Białko możemy jeść bez ograniczeń. 
Ja sama choruję na nadciśnienie i podwyższony cholesterol (wywołany przyjmowanymi lekami, ale to dłuższa historia :) ) i staram się przestrzegać limitu 1-2 jajek tygodniowo, chodź nie ukrywam, jajka uwielbiam i to pod każdą postacią, więc zdarzają się, że ten limit przekroczę.

Mimo wszystkich limitów, chorób itp. jajka są naszym sprzymierzeńcem i potrzebne w naszej codziennej diecie i zachęcam do ich spożycia. 

P.

--------------------------------------------------------------------------------------

Piszcie jak wam podoba się ten post "jajeczny". Jakieś zastrzeżenia? Śmiało pisać!
Macie jakieś swoje propozycje jajeczne?








pomidor nieco artystycznie

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cytrynowe brownie

Mini serniczki wigilijne

Bezglutenowy makaron ze szpiankiem