Polecany post

Kaszka jaglanka na mleku

Kaszka jaglanka - zdrowsza wersja kaszki manny, zapewne większości znanej z dzieciństwa przygotowanej przez mamę lub babcię, polaną  do...

kwietnia 27, 2017

DROŻDŻOWE CZWARTKI





Myślałam ostatnio co by tu nowego mogło się pojawiać na blogu w danej tematyce cyklicznie. 
Myślałam i myślałam aż dostałam olśnienia gdy zobaczyłam kostkę drożdży w mojej lodówce, które aż się do mnie uśmiechały. :) 

Wpadłam więc dzięki temu na pomysł i od dzisiaj co dwa tygodnie w czwartek na blogu będzie pojawiać się przepis na coś drożdżowego - drożdżowe bułeczki na słodko, najlepsza pizza, babka drożdżowa. 


Przepis na rozczyn 

W miseczce rozkrusz 25g drożdży i zasyp 1 łyżką cukru. Następnie zalej 1/4 szklanki letniego mleka - mleko musi mieć temperaturę 30-35 stopni, jeśli będzie za dużo zabijemy tym drożdże i nie urosną!
Wymieszaj do rozpuszczenia drożdży. Dodaj 3 łyżki mąki i wymieszaj tak by nie było grudek. 
Przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na 20-30 minut w ciepłe miejsce. 


Jeśli macie jakieś swoje sprawdzone przepisy i chcielibyście się ze mną nimi podzielić piszcie! :)
Z chęcią wypróbuję przepis i udostępnię go na blogu! 


Prześlij komentarz
Copyright © 2016 Smaczna Stronka , Blogger