Kaszka jaglanka na mleku


Kaszka jaglanka - zdrowsza wersja kaszki manny, zapewne większości znanej z dzieciństwa przygotowanej przez mamę lub babcię, polaną 
domowym sokiem malinowym. 
Ja sama do kaszy jaglanej "dorosłam" dopiero niedawno. Nie mogłam się do niej wcześniej przekonać- zapewne tak jak większość na początku. Kasza jaglana jest specyficzna w smaku. Trzeba umieć - lub mieć na nią sposób! - jak ją dobrze
 przygotować by smakowała. 
Jest skarbnicą witamin i składników mineralnych. Można ją jeść na słono i na słodko, do mięs i ryb. Na obiad, na śniadanie i na deser! 
Ta kaszka, którą wam zaproponuję nie jest gorzka ani mdła. Idealna na śniadanie, 
ale także i na deser.

Smakuję naprawdę dobrze, ale o tym musicie przekonać się sami! 
Zatem zapraszam do zapoznania się z przepisem! 




Składniki na 1-2 porcje 

  • 100 g kaszy jaglanej - torebka 
  • 1 szklanka mleka - lub więcej jeśli chcesz bardziej rzadszą. Może być także roślinne.
  • 2 szklanki wody 
  • słodzidło - wedle uznania
  • szczypta soli
  • 1 łyżka oleju
  • owoce 
  • przyprawy - opcjonalnie
Kaszę płuczemy pod kranem wodą. Wsypuję ją do garnka i zalewam wrzątkiem - wcześniej przegotowaną wodą z czajnika. Zalewamy kaszę ok.2 szklankami wody z olejem i solą. Gotujemy 15-20 minut (do miękkości). Kaszę możemy gotować razem z przyprawami np. cynamonem, kardamonem, wanilią. Nabierze ona dodatkowo smaku. 

Gdy kasza jest już ugotowana odcedzam na sitku ją i wsypuję do tego samego garnka - pozostawiam trochę wody z gotowania w garnku - ok. 0,5 szklanki. Wlewam do kaszy mleko i gotuję wszystko razem jeszcze parę minut aż lekko się zagęści. 
Pozostawiamy do wystygnięcia i następnie blindujemy. Doprawiamy do smaku i dekorujemy ulubionymi owocami. 
*Polecam z kapką soku malinowego. :)
Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Cytrynowe brownie

Mini serniczki wigilijne

Bezglutenowy makaron ze szpiankiem