sobota, 24 grudnia 2016

Pierniczki!!!!

Pierniczenie czas zacząć!! :D  
Post miałam wstawić na początku tygodnia, ale sami rozumiecie - świąteczne zabieganie a i jeszcze obowiązki i praca. :)


Jak zapewne pamiętacie,jakiś czas temu - dokładnie 6 tygodni temu - robiłam ciasto na pierniczki.


Ciasto leżakowało, dojrzewało w lodówce i o to co z nich wyszło zobaczycie na zdjęciach niżej.
Po upieczeniu są mięciutkie w środku. 


Przed lukrowaniem i ozdabianiem pierniczków posmarowałam je lekko sokiem z pomarańczy i pozostawiłam na jakiś czas aby sok wchłonął w ciasteczka.



Piekłam w 180'C przez 15-20 min. 









Lukier:

  • 2 łyżki gorącej wody
  • 1 szklanka cukru pudru 
  • kilka kropli aromatu np.cytrynowy, migdałowy, waniliowy
W misce mieszamy wodę z cukrem pudrem do osiągniecia odpowiedniej masy.
*Gdy lukier jest za gęsty dodać odrobinę wody - na początek 1/2 łyżeczki. Później ewentualnie następnie 1/2.
Gdy za rzadka dodać trochę cukru pudru. 












1 komentarz:

martienn pisze...

uwielbiam ozdobione pierniczki :)
wpadnij do mnie :*
http://martienna.blogspot.com/2016/12/thank-you-santa-claus.html

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia