czwartek, 8 grudnia 2016

Świąteczne ciasteczka korzenne

Mam dla was pyszny i prosty przepis na świąteczne ciasteczka korzenne.
 Idealne na ten przedświąteczny okres przygotowujący nas do wspaniałego, magicznego czasu jakim są świąta Bożego Narodzenia. 
Idealne do wieczornego relaksu przy książce i wygrzewania się przy kominku w chłodne wieczory.
 Smakują jeszcze lepiej ze szklanką ciepłego mleka lub kakao. 
A wyglądem jeszcze bardziej zachęcają do skosztowania! :D 

Naprawdę musisz ich spróbować! 

Składniki: 
  • 2 szklanki mąki 
  • 1/2 szklanki cukru brzozowego (ksylitol) lub innego słodu
  • 200g zimnego masła 
  • szczypta soli
  • 2 żółtka
  • 3 łyżki przyprawy do piernika
  • 3 łyżki soku z cytryny 
  • 1-2 łyżki startej skórki z cytryny 
Mąkę przesiej do większej miski. Następnie dodaj resztę suchych składników.  
Dodaj resztę składników i pokrojone na mniejsze kawałki zimne masło i od razu zagnieć ciasto.
Przygotowane ciasto zawiń w folię i wstaw do lodówki  na 30 minut. 
Gdy ciasto już się schłodzi rozwałkuj je i wycinaj dowolne kształty swoich ciasteczek. Mogą to być zwykłe okrągłe ciasteczka. Ja swoim nadałam trochę świątecznego charakteru dzięki stempelkom. Zawsze chciałam je mieć w swoich gadżetach do pieczenia - i o to są! :)
Wyłóż ciastka na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piecz w 180'C przez 10-12 minut. 










Smacznego! :)

4 komentarze:

Unknown pisze...

Ciastka na pewno przepyszne, ale to ich wzór najbardziej mnie zaciekawił. :D

Smaczna Stronka pisze...

Mają ten swój magiczny urok, prawda? :) Zachęcam do spróbowania przepisu.
A zakupiłam je w pepco. ;)

Sandra pisze...

Mega urocze te ciasteczka z reniferkiem!
http://s-busz.blogspot.com/

Smaczna Stronka pisze...

Dziękuję bardzo! :*

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia