czwartek, 19 marca 2015

Ciasteczka owsiane nr.2


To mój drugi przepis na ciasteczka owsiane. ;) Według mnie te wyszły jeszcze bardziej smaczniejsze! (może dlatego, że tutaj jest cynamon - gdzie w pierwszym przepisie nie było - a, że uwielbiam wszystko co z cynamonem związane, więc może dlatego? :D 


Bardzo zdrowe i bardzo pożywne. Idealne do kawy, herbaty czy mleka... ;) Chruuupiące, wspaniałe, pyszne!! Nie są wymagające, łatwo się je robi. Zrobiłam je ze składników, które miałam w domu. Zapraszam do zapoznania się z przepisem nr.2!! (i ewentualną ocenę ;) 


*Przechowywane w szczelnie zamkniętym pojemniku, zachowają świeżość do tygodnia. Zawsze dobrze mieć je w domu!  :D  



Co potrzebne?

  • 100g mąki 
  • 60g płatków owsianych 
  • 60g melonych migdałów 
  • 60g mielonych orzechów (laskowe, włoskie)
  • 50g rodzynek
  • 50g wiórków kokosowych 
  • 80g cukru
  • 100g masła 
  • 1 jajko 
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki mleka w proszku
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 3 łyżki cynamonu
Przygotowanie: 

Rozgrzej piekarnik do temperetury 190 st. C. W rondelku rozpuść masło. Jajko rozbełtaj widelcem w osobnej misce. W większej misce wymieszaj wszystkie suche składniki: płatki owsiane, mielone migdały, mielone orzechy, mąke, wiórki kokosowe, cukier, proszek do pieczenia, cukier waniliowy, mleko w proszku, cynamon. Do suchych składników wlej masło i wymieszaj.Dodaj miód i wymieszaj.Następnie dodaj rozbełtane jajko. Całość ponownie wymieszaj. Na koniec do masy dodaj rodzynki. Blachę wyłóż papierem lub oprósz maką. Zrób z ciasta małe kulki, spłaszcz je lekko i połóż na blachę (ciasto może lekko się kleić do rąk, wystarczy dodać trochę mąki). Zachowaj między ciasteczkami odstęp, bo podczas pieczenia urosną. Wstaw blachę z ciasteczkami na 15 minut do nagrzanego piekarnika. Po upieczeniu poczekaj aż ostygną i stwardnieją. 

*Oprócz ciasteczek owsianych robiłam dziś małe co nieco z kruchego ciasta, które zrobiłam jakiś czas temu "na zaś" i  miałam zamrożone. Są to ślimaczki - w środku opsypane cynamonem i cukrem oraz zwykłe okrągłe ciasteczka posypane wiórkami kokosowymi i na niektórych z kawałkiem czekolady.  :)




Smacznego! 

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia