niedziela, 21 maja 2017

Zupa krem z groszku - ZIELONA WIOSNA



Zupa krem z groszku. Niby nie pozorna, prawda? Taki zielony miks warzywny - zupa Shreka :D
Ale smak robi swoje - nie kłamię! Zawsze chciałam jej spróbować, ale jakoś tak zawsze nam było nie po drodze. Miałam okazję spróbować jej pierwszy raz podczas tygodnia najlepszych restauracji, gdzie byłam na pysznym obiadku w Warszawskiej restauracji. No i pyszna była! I już wiedziałam, że muszę ją zrobić sama w domu. O to i ona, ZIELONA!  Idealna na wiosenne obiadki. 
Zapraszam do wypróbowania! :)



Składniki 
  • paczka mrożonego groszku zielonego 
  • litr wywaru z warzyw lub mięsnego 
  • marchew gotowana - wykorzystałam z wywaru 2
  • mrożone warzywa - dodałam ok. dwóch garści mrożonego kalafiora 
  • przyprawy; sól, pieprz, czosnek.
Warzywa w wywarze gotujemy do miękkości. Jeśli już warzywa się ugotują blendujemy zupę - najlepiej jeśli poczekasz aż ostygną, bo możesz stępić ostrze w blenderze. Tak naprawdę do takiej zupy możemy dodać warzyw jakich tylko chcemy - ziemniaki też będą dobrym pomysłem. 
Odlej też trochę wywaru np. do miski, żeby podczas blendowania nie okazało się, że zupa krem będzie za rzadka. Zawsze lepiej dolać wywar. :) 
Możesz zaprawić mlekiem, jogurtem, śmietaną - ale nie jest to konieczne. Równie dobrze smakuje bez.



Smacznego! 

Brak komentarzy:

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia